Ny maskintekniker Erik Baastrup Nielsen.

Ny maskintekniker tilfører stor brancheerfaring

Erik Baastrup Nielsen er tiltrådt som tekniker i Maskinservice hos Nordelektro. Med sine mange års erfaring skal han være med til at sikre kunderne endnu bedre serviceløsninger.

Mængden af opgaver i Maskinservice vokser, og det kræver flere kompetente hænder i afdelingen. Derfor har virksomheden nu tilført friske og rutinerede kræfter til at servicere kunderne og understøtte den ambitiøse vækststrategi.

Ind er kommet 60-årige Erik Baastrup Nielsen, der er uddannet elektriker og har omfattende erfaring med maskinservice fra virksomheder som Konecranes, Ålsrode Smede- og Maskinfabrik, El:con og Grundfos. Som tekniker skal han arbejde med eftersyn, service og vedligehold af kundernes maskiner med hovedfokus på CNC. Herudover får han en rolle i den videre udvikling af servicekonceptet hos Nordelektro.

– En af drivkræfterne for mig er at udvikle forretningen og afdelingen til at køre godt. Jeg har rimelig viden og erfaring med både udførelse, oplæring og salg. Eksempelvis har jeg startet to vedligeholdelsesafdelinger og en Co2-afdeling op hos Grundfos, samt udviklet vandskæringsafdelingen hos Ålsrode Smede til en god forretning. Med disse erfaringer giver det mulighed for et tættere og udvidende samarbejde med Nordelektros nuværende og fremtidige kunder, fortæller Erik. 

Anerkendelse fra starten

Servicechef René Hansen blev i sommers opmærksom på, at Erik Baastrup ville søge nye udfordringer og fik aftalt et møde med den erfarne maskintekniker. Her blev de hurtigt enige om, at Eriks næste udfordring skulle være hos Nordelektro. 

– Jeg ønskede et job, hvor jeg kunne være 50 % i marken og 50 % på henholdsvis kontoret og i værkstedet. Det var vigtigt for mig, da jeg jo ikke er 25 år længere. Det kunne jeg klart mærke, at René og Nordelektro forstod og anerkendte. Det var afgørende for min beslutning, fortæller Erik. 

Den personlige service i centrum

Inden for maskinservice er den personlige relation af stor betydning for kunden. Ifølge Erik er det et spørgsmål om tillid, som opstår, når han som tekniker formår at omsætte kundens ønsker og behov til værdiskabende løsninger. 

– Vi skal være lyttende og løsningsorienterede med afsæt i vores ekspertise. Jeg kan godt finde på at sige til en kunde, at ”det er ikke supergodt, det som de gør nu”, men ”det her synes jeg vil give mening, værdi eller være bedre”. På den måde hjælper vi kunderne til at træffe de rigtige beslutninger, så vi sammen kommer fremad, fortæller Erik.