I en nyoprettet stilling som servicechef bliver René Hansen en af drivkræfterne bag Nordelektros nye servicestrategi. Nøgleordene er forebyggelse og optimering.
Teknisk service er i vækst. Alene i 2021 har Nordelektro fået over 1.500 nye anlæg i service, hvilket svarer til en vækst på 30%.
Derfor har virksomheden lagt en ny ambitiøs servicestrategi og udnævnt René Hansen til servicechef. Han er tidligere overmontør og projektleder i Nordelektro, hvor han blev ansat i starten af 2020.
Målet med strategien er at gøre Nordelektro til en foretrukken leverandør af Teknisk Facility Management (TFM). Gennem systematisk brug af data og et øget fokus på forebyggende vedligehold vil Nordelektro sikre mere stabil drift og længere levetid på kundernes tekniske installationer og anlæg.
– Vi ønsker at sætte forebyggende vedligehold på dagsordenen, fordi det har en væsentlig betydning for mange virksomheders økonomi. Reparationer og nedetid er en stor omkostning, som vi kan reducere ved at udnytte data bedre og arbejde mere struktureret med vedligehold og optimering ude hos kunderne, siger René Hansen.
René Hansen er uddannet maskinmester, lastvognsmekaniker, skibsmaskinist og sergent ved Forsvaret. Han har tidligere arbejdet hos Fjordline, Roblon, MAN Energy og Forsvaret.
Metal Supply har bragt en længere artikel om udnævnelsen af René Hansen og den nye servicestrategi – læs den her: